PESANAN PRODUK HiGOAT & KEAHLIAN

Name:
Nombor Kad Pengenalan:
Handphone Number:
Alamat Surat Menyurat:
Email Address:
No. Akaun Bank anda (nyatakan bank)
Nama Pewaris dan No. Kad Pengenalan:
BERMINAT UNTUK MENJADI STOKIS HiGOAT DI KAWASAN ANDA?
Pilihan PAKEJ KEAHLIAN (Untuk Ahli BARU SAHAJA) KEAHLIAN TRUEWHITE - RM150.00 - (recommended)
KEAHLIAN 4kotak HiGOAT MiX + 1tablet = RM 150.00 - (recommended)
KEAHLIAN HiGOAT MiX + 7 kotak HiGOAT = RM 250.00 (100PV)
KEAHLIAN SUPER-Y + 7 kotak HiGOAT = RM 260.00 (100PV)
KEAHLIAN POWER-X + 7 kotak HiGOAT = RM 260.00 (100PV)
KEAHLIAN HiGOAT MiX = RM 50.00
*SUDAH MENJADI AHLI
*TIDAK BERMINAT UTK MENJADI AHLI - Proceed dengan harga pengguna
PEMBELIAN BARANGAN UNTUK AHLI SAHAJA (HARGA AHLI) HiGOAT TRUEWHITE = RM150.00 (80PV)
HiGOAT MiX = RM38.00 (20PV)
HiCHOC = RM19.90 (3PV)
HiGOAT TRIMMERZ = RM 170.00 (75PV)
HiGOAT SUPER-Y (wanita) = RM 55.00
HiGOAT POWER-X (lelaki) = RM 37.50
Pakej 7 kotak HiGOAT = RM 190.00
Pakej 4 kotak HiGOAT = RM 110.00
HiGOAT KURMA & MADU (PREMIUM) = RM39.90
HiGOAT = RM29.90
KOPI SPYHRU = RM 18.00
TABLET HiGOAT NATURAL / CHOCOLATE / STRAWBERY / COFFEE = RM 18.00
XY Solution For Him = RM65.00
XY Solution For Her = RM65.00
Trial Pack (5 Product) HSC315 = RM68.00
Goat's Milk Soap with Honey HSC314 = RM16.00
Saya belum MENJADI AHLI (proceed dgn harga pengguna)
PEMBELIAN BARANGAN (PENGGUNA/BUKAN AHLI) HiGOAT TRUEWHITE = RM200.00
HiGOAT MiX = RM47.00
HiCHOC = RM24.00
HiGOAT TRIMMERZ = RM 212.00
HiGOAT SUPER-Y (wanita) = RM 66.00
HiGOAT POWER-X (lelaki) = RM 45.00
Pakej 7 kotak HiGOAT = RM 256.20
Pakej 4 kotak HiGOAT = RM 146.40
HiGOAT KURMA & MADU (PREMIUM) = RM48.00
HiGOAT = RM36.60
KOPI SPYHRU = RM 22.00
TABLET HiGOAT NATURAL / CHOCOLATE / STRAWBERY / COFFEE = RM 22.00
XY Solution For Him = RM 72.00
XY Solution For Her = RM 72.00
Trial Pack (5 Product) HSC315 = RM 70.00
Goat's Milk Soap with Honey HSC314 = RM 18.00
Saya belum MENJADI AHLI (proceed dgn harga pengguna)
Set Bersalin HPA = RM100
Lain-lain (sila nyatakan di bawah)
Pesanan : Lain-lain (sila nyatakan)
CAJ PENGHANTARAN (bergantung kpd berat) AMBIL SENDIRI (di PUNCAK KINRARA, PUCHONG) - FOC
KURIER (POS LAJU) - RM 9.50 (semenanjung)
KURIER (POS LAJU) - RM 12.00 / RM 26.00 (Sabah/Sarawak)

Order? Please Pay to: MAYBANK No. 114169764046 atau CIMB BANK No. 1247 0008743 521 (Mohd Nasrul Bin Mohamed Nor)

Sila SMS ke 013-363 4262 , selepas membuat bayaran seperti berikut: NAMA ANDA/ JUMLAH/TIME/TARIKH/BANK/HIGOAT  Cth:  AZMAN/RM150.00/05:45PM/05.05.2012/CIMB BANK/HIGOAT

* Untuk mendapatkan WEBSITE REPLIKA peribadi, sila register di http://www.susuhigoatpower.com


Click here to put a form like this on your site.

Klik sini untuk dapatkan WEBSITE REPLIKA percuma - (Untuk Ahli Baru)

Tuesday, January 10, 2012

PENIPUAN YAHUDI DALAM SUSU ANLENE (RENDAH LEMAK/HL)

 Penipuan kepada umat manusia – kes susu rendah lemak

Bismillahirrohmanirrohim – Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi maha penyayang.

Apabila kita membelikan makanan bagi keluarga kita, sejauh mana kita semua berfikir “adakah makanan ini selamat”. Kita semua perlu berfikir sedemikian kerana ada segolongan manusia yang memang inginkan kita semua tidak sihat. Apabila kita semua tidak sihat, mudahlah mereka mengawal Goyem (orang bukan Yahudi) dan mudahlah mereka mendapatkan keuntungan dengan menjualkan ubat mereka pula . Perlu diingat bahawa industri perubatan adalah sangat menguntungkan dan hampir kesemuanya dikuasai oleh puak Yahudi ini.

Nestle di Malaysia memasarkan pelbagai barangan termasuk Maggi mee, Nescafe dan Coffe-mate. Ketiga-tiga produk ini sangat merbahaya dan rakyat Malaysia terus menerus membelinya.

Kali ini saya ingin bercerita tentang penipuan segolongan manusia dengan tujuan untuk menjadikan umat manusia kurang sihat disamping mereka mendapat keuntungan kewangan yang lumayan. Penipuan ini dilakukan melalui penghasilan SUSU RENDAH LEMAK / LOW FAT MILK.

Susu seperti susu lembu adalah catu contoh terbaik berkenaan emulsi. Emulsi adalah proses di mana butir-butir lemak terampai di dalam air. Santan kelapa juga adalah satu contoh baik berkenaan emulsi. Lemak memang tidak boleh larut di dalam air dan lemak susu hanya terampai di dalam air.

Bagi sesiapa yang ingin membuat eksperimen mudah pembentukan emulsi, bolehlah mencuba eksperimen berikut. Ambil sedikit ethanol atau sebarang spirit. Masukkan sedikit minyak masak ke dalamnya dan kacau sehingga larut. Seterusnya masukkan campuran ethanol dengan minyak ini ke dalam air dan akan terbentuklah emulsi minyak yang berwarna putih macam susu atau macam santan kelapa.

Susu memang mengandungi banyak lemak dan itulah sebabnya ia berwarna putih kerana kehadiran butir lemak yang halus di dalamnya, sama seperti santan kelapa.  Apabila susu lembu segar yang baru diperah dibiarkan di dalam gelas yang lutsinar untuk beberapa jam,  butiran lemak di dalam susu ini akan naik ke atas kerana ketumpatannya yang lebih rendah berbanding air. Ini menyebabkan bahagian atas susu ini semakin berminyak dan berwarna putih manakala bahagian bawah semakin kurang berwarna putih. Hasil yang sama seperti ini juga dapat diperhatikan apabila membiarkan santan kelapa di dalam gelas lutsinar.

Dengan mencedok bahagian atas susu yang berlemak dan berwarna putih ini keluar dari gelas tersebut, apa yang terhasil ialah susu rendah lemak atau susu tanpa lemak. Susu lembu atau susu ibu mengandungi kesempurnaan zat makanan. Seorang bayi yang semata-mata menghisap susu ibu selama 2 tahun tanpa sebarang makanan lain insya-Allah akan menjadi kanak-kanak sihat. Begitulah juga anak lembu akan terus membesar menjadi sihat hanya dengan minum susu lembu ibunya. Namun sekiranya anak lembu yang baru lahir diberikan hanya dengan susu rendah lemak, insya-Allah anak lembu ini akan mati menjelang usianya 1 bulan.

Susu adalah satu ciptaan Allah SWT yang sangat sempurna dan ajaib sungguh. Berbagai khasiat perubatan sebagaimana yang telah saya sebutkan seperti mengubati gastrik, ulcer, paru-paru dan pelbagai penyakit lainnya. Adakah dengan membuang komponen lemak yang terdapat di dalam susu lembu ini masih menjadikan susu lembu ini sempurna dan ajaib???

Terdapat keseluruhan kelas makanan dari karbohidrat, protin, lemak, vitamin dan mineral di dalam susu lembu ini. Membuang lemak dari susu telah menyingkirkan komponen lemak daripada susu namun adakah semata-mata lemak sahaja yang disingkirkan daripada susu rendah lemak ini???????

Terdapat dua jenis Vitamin iaitu vitamin yang larut di dalam air dan vitamin yang larut di dalam di dalam lemak. Sila rujuk http://en.wikipedia.org/wiki/Vitamin  untuk maklumat berkenaan vitamin secara lengkap.

Kumpulan pertama vitamin terdiri dari vitamin B1, B2, B3, B5, B6, Biotin, Asid Folik, B12 dan vitamin C adalah larut di dalam air manakala vitamin A, D, E dan K adalah terdiri daripada kumpulan kedua vitamin yang larut di dalam lemak.

Dengan menyingkirkan lemak dari susu, kita bukan sekadar kehilangan lemak namun segala vitamin yang larut di dalam lemak sebenarnya juga telah disingkirkan!.

Kehilangan vitamin-vitamin yang larut di dalam lemak melalui susu rendah lemak adalah satu tragedi. Kekurangan vitamin D sahaja sudah boleh menyebabkan berbagai kesan negatif. Sila baca artikel menarik kesan kekurangan vitamin D ini melalui http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2008/11/01/Vitamin-D-is-a-Key-Player-in-Your-Overall-Health.aspx  dan artikel ini ada saya copy paste di bawah ini.

Susu mengandungi segala macam mineral yang diperlukan tubuh badan termasuk kandungan mineral terbanyak di dalam susu iaitu Kalsium dan Phosphorus. Kedua-dua mineral ini sangat diperlukan untuk pembentukan tulang yang sihat. Persoalan seterusnya ialah adakah dengan pengambilan susu rendah lemak ini akan menyebabkan kehilangan lemak dan vitamin yang larut dalam lemak sahaja??? Untuk memahami soalan cepumas ini, marilah kita memahami fungsi vitamin D berikut.

Vitamin D adalah larut dalam lemak. Penyingkiran lemak dari susu samalah juga sebagai penyingkiran vitamin D dan juga vitamin A, E dan K. Fungsi penting vitamin D adalah sebagaimana dijelaskan di dalam wikipedia iaitu membantu penyerapan kalsium dan Phosphorus dari makanan dalam usus kecil.

“•  Vitamin D regulates the calcium and phosphorus levels in the blood by promoting their absorption from food in the intestines, and by promoting re-absorption of calcium in the kidneys, which enables normal mineralization of bone and prevents hypocalcemic tetany. It is also needed for bone growth and bone remodeling by osteoblasts and osteoclasts  ..
•  Absent vitamin K or with drugs (particularly blood thinners) which interfere with Vitamin K metabolism, Vitamin D can promote soft tissue calcification.”

Ini membawa maksud bahawa sekiranya makanan di dalam usus kecil banyak mengandungi kalsium dan phosphorus yang amat berguna bagi tubuh tetapi dengan kekurangan vitamin D, penyerapan ke dalam tubuh boleh tidak berlaku atau sedikit sahaja yang berlaku. Ini membawa maksud, dengan kurangnya vitamin D, makanan yang kaya dengan kalsium dan phosphorus hanya menjadi sia-sia kerana tubuh tidak dapat menyerap secara keseluruhannya. Inilah yang berlaku dalam kes susu rendah lemak.

Susu lembu memang mengandungi banyak mineral termasuk kalsium dan phosphorus tetapi dengan mengambil susu rendah lemak, segala lemak berserta vitamin A. D, E dan K telah turut hilang. Kehilangan vitamin D dan K sebagaimana dijelaskan di atas menyebabkan kandungan kalsium dan phosphorus yang kaya di dalam susu tidak dapat dimanfaatkan oleh tubuh badan. Ini membawa maksud bahawa pengambilan susu rendah lemak menyebabkan:

1. Kehilangan lemak baik dari susu
2. Kehilangan Vitamin A, D, E dan K
3. Kehilangan mineral Kalsium dan Phosphorus kerana tubuh tidak dapat menyerap kesemuanya.
4. Kesan-kesan negatif sebagaimana dinyatakan di http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2008/11/01/Vitamin-D-is-a-Key-Player-in-Your-Overall-Health.aspx  termasuk merosotnya tahap kesihatan.

Selain daripada isu kehilangan zat makanan yang penting dari susu rendah lemak, mari kita lihat pula isu harga susu rendah lemak. Sebagai perbandingan, kek berkrim sepatutnya berharga lebih mahal berbanding kek tanpa krim, begitulah susu penuh krim atau fullcream juga sewajarnyalah berharga lebih mahal berbanding susu rendah lemak. Ini dapat diterjemahkan melalui harga susu berikut:

Perkara                                                                         Harga
Fernleaf Instant 600gm (Susu rendah lemak)                    13.80
Fernleaf Fullcream 600gm                                               15.20
Fernleaf Kuat Family Milk 2 Kg (Susu rendah lemak)      34.90
Fernleaf Fullcream Milk 2 Kg                                          45.50
Apa yang menjadi kemusykilan besar kepada saya ialah mengapakah susu Anlene dan Anlene  Gold menjadi sangat mahal mengalahkan harga susu fullcream sedangkan susu Anlene ini adalah diperbuat daripada susu rendah lemak? Cuba perhatikan harga berikut:

       Anlene 700gm  berharga             RM20.90
       Anlene Gold 700gm berharga      RM21.70

Keistimewaan susu Anlene menurut apa yang dijelaskan oleh pihak penjualnya adalah kandungan kalsiumnya yang tinggi. Harga sumber kalsium adalah sangat murah. Ambil sahaja kulit kupang yang dibuang oleh penternak kupang di Johor Bahru, dibersihkan dan dikisar sudah menjadi sumber kalsium. Namun dengan kandungan kalsium yang tinggi ini, adakah badan dapat memanfaatkannya dengan menyerap ke dalam tubuh sedangkan melalui penjelasan saya di atas, penyerapan kalsium ke dalam tubuh memerlukan vitamin D? Vitamin D yang terkandung di dalam susu telah dibuang apabila lemak susu telah diasingkan!

Bagi pandangan saya, hasrat pembeli susu Anlene untuk menambahkan kesihatan tulang hanya sekadar harapan semata-mata. Membelanjakan wang yang mahal untuk membeli kononnya “susu premium” susu Anlene hanya seperti mengejar fatamorgana. Duit habis tetapi hasilnya tiada atau sangat rendah.

Kes Anlene ini sebenarnya mirip peniaga Malaysia yang ingin memasarkan baju berkualiti dengan harga murah ke Brunei. Pakaian berharga RM150 berkualiti tinggi di Malaysia dapat dipasarkan di Brunei selepas kos penghantaran, cukai dsbnya (1 $ Brunei = RM2.40) dengan harga Brunei $100. Namun hakikatnya sekiranya pakaian ini dijual di Brunei dengan harga Brunei $100, insya-Allah tidak ramai yang membelinya tetapi sekiranya pakaian ini dijual dengan harga Brunei$200 atau lebih, insya-Allah laris jualannya.

Inilah yang berlaku ke atas susu Anlene Gold. Berbagai iklan menipu yang diusahakannya disamping diletakkan harga yang mahal konon kerana kualitinya sangat tinggi tetapi hakikatnya pembeli tertipu. Kembalilah gunakan susu fullcream, khasiatnya sudah sangat bagus pemberian ajaib dari Allah SWT.

Anlene Gold yang menggunakan istilah “Formula unggul kekuatan tulang” hanya sekadar iklan untuk meramaikan pembelinya. Jangan tertipu!

Namun saya ingin memberikan kepujian kepada pengedar Fernleaf Kuat Family Milk 2Kg kerana mencatatkan catatan berikut di pembungkus susu tersebut:
“SUSU TEPUNG KURANG LEMAK TIDAK SESUAI SEBAGAI MAKANAN LENGKAP UNTUK KANAK-KANAK DI BAWAH 12 BULAN”

Susu rendah lemak adalah sebenarnya susu cacat yang sudah dibuang komponen penting lemak yang menyumbang peranan yang amat penting dalam kesihatan manusia. Itulah sebabnya ia tidak boleh digunakan bagi kanak-kanak dibawah 12 bulan. Persoalannya ialah jikalau tidak sesuai untuk kanak-kanak di bawah 12 bulan, mengapakah ia sesuai digunakan untuk orang dewasa??

Seterusnya berbagai iklan tipu dipaparkan dimedia massa menyatakan pelbagai faedah dari penggunaan susu rendah lemak. Saya ulangi sekali lagi bahawa susu rendah lemak adalah susu cacat dimana kandungan lemak daripada susu ini telah dikeluarkan. Lemak susu yang dikeluarkan ini tidak dibuang tetapi dijual untuk pelbagai kegunaan lain. Kehilangan lemak dari susu seterusnya menghilangkan segala vitamin (A,D,E,K) yang larut didalamnya dan dengan ketiadaan vitamin D daripada sumber susu ini mengakibatkan penyerapan mineral Kalsium dan phosphorus ke dalam tubuh badan terjejas. Kehilangan Vitamin terutama sekali vitamin D menjejaskan kesihatan manusia.

Ramai orang menyangka bahawa lemak di dalam susu menggemukkan dan memberikan kesan negatif lain. Bagi saya ini adalah pandangan yang kurang wajar. Keluarga saya termasuk isteri dan 6 orang anak, alhamdulillah tidak gemuk pun walau pun mereka kuat minum susu fullcream. Yang belajar di UIA dan UTM siap minta dibelikan susu fullcream setiap bulan.

Satu lagi fakta yang pengguna perlu tahu tentang lemak susu ialah lemak susu adalah lemak yang baik kepada manusia sebagaimana baiknya minyak zaitun kepada manusia. Minyak zaitun terlalu banyak khasiatnya dan tidak boleh diganti oleh minyak kelapa sawit. Minyak zaitun membawa  khasiat manakala minyak kelapa sawit membawa mudharat. Begitulah juga dengan lemak dalam susu banyak khasiatnya.

Sekian sahaja untuk kali ini..


Susu penuh lemak tingkatkan peluang hamil

PARIS 28 Feb. - Wanita yang gemar susu penuh lemak dan ais krim mempunyai peluang tinggi untuk hamil berbanding mereka yang memilih susu rendah lemak kerana ia menghalang kesuburan.
Menurut para penyelidik dari Sekolah Kesihatan Awam, Universiti Harvard, keputusan itu mungkin ‘mencabar’ garis panduan pemakanan yang dikeluarkan oleh Amerika Syarikat (AS).

Kajian oleh universiti itu dijalankan ke atas 18,555 wanita berusia antara 24 hinggga 40 tahun di AS yang hamil atau mencuba untuk hamil antara tahun 1991 hingga 1999.
"Tiga atau lebih hidangan susu rendah lemak atau yang sepadan dengannya setiap hari untuk orang dewasa menyebabkan mereka berhadapan risiko menjadi kurang subur sebanyak 85 peratus”.

"Hidangan susu seperti itu akan mengurangkan pengeluaran telur oleh ovari," kata ketua penyelidik, Jorge Chavarro.

Katanya, pengambilan sekurang-kurangnya satu hidangan produk tenusu penuh lemak, mengurangkan risiko tidak subur berbanding wanita yang mengambil sedikit atau tidak mengambil langsung produk tenusu penuh lemak.

Jelas Chavarro, kehadiran bahan larut lemak dalam hasil tenusu dapat meningkatkan fungsi ovari untuk menghasilkan telur.

- AFP

Komen saya:

Allah sudah menjadikan susu lembu sudah sempurna bagi anak lembu dan boleh juga dimanfaatkan untuk manusia.

Dalam penulisan saya yang lalu seperti dalam artikel gastrik & ulcer punca dan rawatan alternatif, mengapa gigi mudah rosak / berlubang? dan tapak tangan lembab atau basah bahagian 2, saya ada menceritakan khasiat susu lembu yang dalam bentuk asal iaitu susu segar atau susu tepung fullcream dan bukannya dalam bentuk HL (high low) atau low fat.


Begitulah Allah menjadikan susu lembu dapat membantu merawat penyakit berkaitan paru-paru dan gastrik (gastritis) di samping menguatkan gigi dan tulang. Bagi yang ingin mengamalkan 4 kali minum susu sehari bagi rawatan paru-paru, jangan terperanjat kelak insya-Allah setiap pagi keluar lendir atau macam kahak berwarna coklat gelap macam darah kerana ini sebenarnya adalah tindakbalas positif tubuh menyingkirkan bahan terkumpul di dalam paru-paru untuk sekian lama.

Hari ini saya mendapat satu lagi khasiat susu lembu (bukan HL atau low fat) iaitu membantu kesuburan perempuan, subhanallah.

Elakkan susu rendah lemah dan susu high low serta susu Anlene kerana ia adalah dibuat dari susu rendah lemak.

  SEKIAN...



Kesimpulan akhir :

                Dgn hanya mengelakkn makanan rapu dan minum susu fullream dpt elakkan pelbagai penyakit. Malah blh sembuhkn pelbagai penyakit pulak…. mcm tak percaya kan? Tp itulah hakikatnya. Kenapa tak percaya khasiat susu? Sbb kita memang telah dimomokkan dah telah set dalam minda kita, asal lemak je bahaya, asal lemak je penyakit, sedangkan lemak susu dan minyak zaitun tidaklah begitu. Malah telah disebut dalam al-Quran dan hadis tentang susu dan minyak zaitun. Itu lah salah satu sbb kenapa org sekarang belum pun 40 dh mcm2 penyakit hingap di badan. Tak percaya? cuba buat bancian 1000 org dewasa, berapa % yg amalkan minum susu(bkn pekat manis). Saya percaya tidak sampai 10%,mungkin lebih teruk lagi tidak sampai 5%. Tidakkah kita terfikir, bagaimana anak lembu baru lahir yang lembik dan lemah dpt membesar tegap dan kuat hanya dgn meminum susu ibunya? Bagaimana bayi yg lemah fizikal dan antibodinya boleh tahan daripada penyakit dan sihat membesar? Kita juga telah menanam 1 iktiqad yang songsang dalam minda kita bahawa susu hanyalah untuk kanak-kanak sahaja.


                Mungkin kita akan berkata, orang lain tak minum susu  pun sihat je? Kita tidak blh menghukum begitu kerana cara pemakanan dan cara hidup setiap org berbeza.mungkin mereka begitu menjaga soal pemakanan, bersenam dll. Itu juga menyumbang kepada kesihatan. Kalau kita tidak sayang pada diri kita sendiri, siapa lg??? Tepuk dada, sakit dada….

Sama-sama renungi maksud hadis dibawah:

Rasulullah SAW bersabda “Susu sapi adalah pembawa kesembuhan, lemaknya mengandung obat dan dagingnya mengandung penyakit”. (Hadis riwayat Al Hakim d...alam Al Mustadrak dimana beliau shahihkan dan dishahihkan pula oleh Adz Dzahabi dalam At Talkhis. Lihat Shahih Jami’ As Saghir Wa Ziyadatuhu Syaikh Nashiruddin Al Albani hadis no 1233, 4060, dan 4061)



 sekian..

1 comment:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete